linkowanie wewnętrzne co to jest

Jak zaplanować linkowanie wewnętrzne na stronie internetowej?

Linkowanie wewnętrzne to po prostu tworzenie linków na swojej stronie internetowej, które prowadzą do innych miejsc w obrębie tej samej witryny.

Przydaje się, gdy użytkownik chce:

👀 trafić do kolejnych, powiązanych artykułów na Twoim blogu,

👀 poznawać kolejne elementy oferty Twojej firmy,

👀 przeglądać powiązane produkty w Twoim sklepie internetowym.

Co więcej – linki wewnętrzne to kluczowy element poprawnej optymalizacji dla wysokich pozycji w wyszukiwarce.

Jak stwierdził kiedyś John Mueller z Google: „Linkowanie wewnętrzne to technika SEO, która pomaga nam zrozumieć strukturę Twojej strony i to, które treści są ze sobą powiązane.”

Dodał też, że „może pomóc w przekazywaniu znaczenia stronom, które chcesz wyróżnić.”

Oznacza to, że możesz użyć odnośników, aby podkreślić, które treści są najważniejsze i wartościowe dla użytkowników oraz wyszukiwarek.

3 case studies związane z linkowaniem wewnętrznym

🔎 Czy reguła First Link Counts działa? [ENG na Seo.com] – odpowiada na pytanie, czy Google bierze pod uwagę wszystkie linki na Twojej stronie internetowej.

🔎 Jak ułożyć paginację w dużych serwisach? [ENG na Portent.com] – autor przedstawił, jak Google crawluje serwis w przypadku różnych form paginacji.

🔎 Czy linki graficzne i tekstowe traktowane są tak samo? [ENG na Zyppy.com] – całkiem sprytny sposób na ominięcie zasady FLC.

3 wtyczki do WordPressa, których używam do linkowania wewnętrznego

🪛 Internal Link Juicer – zautomatyzuj linki wewnętrzne na swojej strony internetowej. Wtyczka sama nakłada odnośniki na słowa kluczowe, które dobierzesz z dla każdej podstrony.

🪛 Inline Related Posts – dodaj odnośniki typu „Przeczytaj także” w artykułach na swoim blogu. Odpowiednio planując np. tagi w WP, jesteś w stanie stworzyć skuteczną strukturę linków wewnętrznych w prosty sposób.

🪛 Link Whisper Free – zobacz sugestie linkowania wewnętrznego podczas tworzenia postów. Zaletą wtyczki są naturalne anchor texty, które dobiera dla wybranych artykułów.

3 techniki budowania linkowania wewnętrznego

🔎 Silosy tematyczne [ENG na BruceClay.com] – poradnik od legendy SEO na temat budowania silosów wokół wybranej grupy słów kluczowych.

🔎 Content Huby i Piramidy [ENG na Ahrefs.com] – to właściwie artykuł, który wskazuje, dlaczego dwie pozostałe techniki są lepsze niż wcześniej wspomniana.

Na koniec cenna wskazówka – linkowanie zacznij od konkretnego planu uwzględniającego potencjalne ścieżki użytkowników, a kończąc na stosowanych anchorach w tekstach.

Całość możesz potem skutecznie zautomatyzować, ale bez solidnej strategii prędzej czy później wprowadzisz bałagan w swoich linkach wewnętrznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *